4 SPOSOBY, DZIĘKI KTÓRYM ŁATWO POZBĘDZIESZ SIĘ NADMIARU WODY Z ORGANIZMU!

Woda to źródło życia. Jest niezbędna do rozwoju i prawidłowego funkcjonowania. Bierze udział w zachodzących reakcjach chemicznych i metabolicznych. Woda w organizmie spełnia istotne funkcje, ale jej zbytnie nagromadzenie w tkankach może doprowadzić do zwiększenia wagi i innych nieprzyjemnych skutków. Jak pozbyć się wody z organizmu w takiej sytuacji?
Jakie są przyczyny gromadzenia wody w tkankach?
Istnieje wiele przyczyn takiego nagromadzenia wody, m.in.:
Zaburzona równowaga między sodem a potasem – nadmiar sodu i niedobór potasu.

Kobiecy cykl, antykoncepcja hormonalna – w drugiej fazie cyklu wzrasta poziom estrogenów względem progesteronu. Wynikiem tego procesu może być właśnie gromadzenie wody w organizmie. Przy antykoncepcji hormonalnej, kiedy poziom estrogenu jest stale wysoki może dojść do permanentnego stanu zbytniego nagromadzenia wody.
Wysokie temperatury – upały powodują rozszerzenie żył, a to z kolei do przenikania wody do tkanek.

Na nadmiar wody w organizmie >> ZOBACZ

Choroby – przewlekła niewydolność żylna, choroby nerek czy niedoczynność tarczycy mogą być również przyczyną magazynowania wody w tkankach.
Jak objawia się zatrzymanie wody w organizmie?
Zbytne nagromadzenie wody w organizmie najczęściej wiązany jest z nagłym i trudno wytłumaczalnym w inny sposób przyrostem wagi. To jednak nie wszystko. Pojawiają się obrzęki, zwykle rąk i nóg (buty, które wczoraj były idealnie dopasowane, teraz stają się za ciasne), ale opuchnięte mogą być również np. powieki.

To jednak nie wszystkie oznaki tego, że gromadzenie wody w organizmie może być dużym kłopotem. Pozostałymi mogą być: uczucie ciężkości nóg, zmęczenie, kłopoty z koncentracją, rozdrażnienie czy ból głowy.
Co zrobić, żeby pozbyć się nadmiaru wody w organizmie?
Jeśli zastanawiasz się jak pozbyć się wody z organizmu, oto kilka sprawdzonych porad.

Zmień dietę – unikaj soli
Ogranicz spożycie soli i produktów, które ją zawierają: słonych przekąsek, konserw, gotowych dań, fastfoodów. Zacznij kontrolować co kupujesz – czytaj etykietki, a kiedy znajdziesz w składzie glutaminian sodu to odstaw taki produkt na półkę. Spozywaj więcej warzyw i owoców, zwłaszcza tych bogatych w potas: bananów, ziemniaków, selera, kiwi czy pomidorów. Jedz również owoce bogate w wodę, np. arbuzy.

Pij więcej wody
Woda w organizmie powinna być wciąż uzupełniana. Powinno się przyjmować ok. 2 litry wody na dobę, niewielkimi porcjami, w trakcie całego dnia. Najlepiej nada się do tego woda mineralna o niskiej zawartości sodu. Możesz także spróbować herbatek ziołowych, np. z mniszkiem czy pokrzywą.

Bądź aktywna
Ruch to zdrowie także wtedy, gdy dolega Ci gromadzenie wody w organizmie. Ruch wspiera krążenie i przepływ limfy. Ponadto wraz z potem zostaje wydalony nadmiar wody. Jeśli nie chcesz od razu zapisywać się na fitness, to dobrym rozwiązaniem będzie np. codzienny, minimum półgodzinny, szybki spacer. Jeśli pracujesz w biurze to nie zapominaj raz na jakiś czas rozprostować nóg i przejść się, np. podczas rozmowy przez telefon.

Skorzystaj z suplementacji
na nadmiar wody w organizmieNa rynku znajdziesz produkty, które pomogą Ci pozbyć się nadmiernej ilości wody. Powinny zawierać one w swoim składzie np. yerba mate, pokrzywę czy mniszek, które uczestniczą w procesach wydalania wody z organizmu czy korzeń pietruszki, który wpływa na prawidłową pracę nerek. Pokrzywa, mniszek czy pietruszka dodatkowo wspieraja zdrowie układu moczowego. Te wszystkie składniki znajdziesz np. w suplemencie diety Hydrodren.
Mamy nadzieję, że te wskazówki sprawią, że zatrzymanie wody w organizmie już więcej nie będzie dla Ciebie problemem!