Trening aerobowy

Ma super zalety. Wygładza skórę, która później staje się jędrna. Świetnie pomaga przy zwalczaniu cellulitu na udach, biodrach, pośladkach czy piersiach.

Do treningu aerobowego możemy zaliczyć:

  • szybki marsz
  • ćwiczenia za pomocą stepperu
  • jazda na rowerze
  • pływanie
  • ćwiczenia jogi
  • bieganie
  • aerobik
  • nordic walking
  • jazda na rolkach
  • skakanka
  • orbitrek
  • wioślarz

Istotną rzeczą jest intensywność ćwiczeń. Nie można od razu się poddawać, dopuszczać do naszej podświadomości, że coś nas boli podczas ćwiczeń, że nie damy rady. Nasze mięśnie zaczynają się odzywać co oznacza, że nasza praca nie jest wykonywana pobłażająco. Pamiętajmy jakie są nasze założenia, a dotrwamy do końca.

Ćwiczenia, które zamierzamy wykonywać powinny trwać minimum 20 minut, jednak najlepiej będzie gdy będą one trwać 40 minut i więcej. Nieprawdą jest, że podczas pierwszych 20 minut nasz organizm nic nie spala, nie walczy z cellulitem. Tłuszcz jest spalany cały czas, z tym że przez pierwsze 20 minut jest to spalanie bardzo oszczędne.

Treningi aerobowe poprawiają wytrzymałość i kondycję. Z biegiem czasu będzie nam szło coraz lepiej. Takie treningi dotleniają mięśnie, rozwijają nasz układ krwionośny co spowoduje, że będzie nam o wiele łatwiej podnosić poprzeczkę, osiągać kolejne etapy rozwoju.

UWAGA: żeby trening był wykonywany prawidłowo, mięśnie nie mogą być mocno obciążone, ponieważ jest to wysiłek tlenowy o ciągłym, natomiast niewielkim zaangażowaniu siłowym mięśni.

Pamiętajmy jednak, żeby zmieniać sobie ćwiczenia z biegiem czasu. Organizm będzie odczuwał różnorodność ćwiczeń dotyczące różnych partii mięśni. Jest to istotne, gdyż wiele osób staje z wagą w miejscu nie wiedząc o co chodzi.

Ciekawostka: dobrą do zastosowania rzeczą, jest dzielenie treningu aerobowego na dwie transze po 30 minut z 15 minutową przerwą. Powoduje to zwiększenie spalania niż jednorazowy godzinny wysiłek.

Takie ćwiczenia na pewno pomogą pozbyć się kilku centymetrów w pasie i co najważniejsze – zlikwidować wroga – cellulit.

 

 

 

 

Więcej informacji udzieli dietetyk sportowy z Wrocławia

Dodaj komentarz