Najlepsze ćwiczenia na cellulit

Ćwiczenia na cellulit

Aktywność fizyczna jest niezbędna w walce z cellulitem. Każda domowa lub inna metoda musi być wspomagana dobranymi ćwiczeniami. Wpływa ona nie tylko na nasz cellulit, ale również na samopoczucie, kondycję oraz ogólny wygląd.

Ćwiczenia możemy podzielić na:

– ogólnorozwojowe, które angażują każde partie ciała, np. bieganie, pływanie i aerobic.
– ćwiczenia angażujące konkretne partie ciała, szczególnie na pośladki oraz uda.

  • Ćwiczenie pierwsze: rozstawiamy szeroko nogi, przykucamy trzymając proste plecy i wykonujemy w wypadzie daleki krok do przodu.
  • Ćwiczenie drugie: kładziemy się na plecach, unosimy nogi na wysokość ud (powinny być prostopadłe do podłogi). Przyciągamy kolana do klatki piersiowej unosząc pośladki – przytrzymujemy nogi w tej pozycji 4 sekundy. Ćwiczenie powtarzamy 10 razy.
  • Ćwiczenie trzecie: kładziemy się na boku z wyprostowanym ciałem, głowę opieramy na ramieniu, drugą rękę uginamy. Uginamy nogę na podłodze, drugą podnosimy do góry (wyprostowaną). Przytrzymujemy 10 sekund. Ćwiczenie powtarzamy 10 razy.
  • Ćwiczenie czwarte: leżymy na brzuchu z czołem opartym o skrzyżowane dłonie. Podnosimy na przemian jedną i drugą nogę i przytrzymujemy 4 sekundy.

Wykonując ćwiczenia musimy pamiętać o systematyczności!