Jak odchudzać się ze smakiem

Musztarda, to jeden z bardziej popularnych dodatków do dań, cechujący się wyrafinowanym oraz zróżnicowanym smakiem. Dodatkowe zalety to również możliwość wyboru spośród ich wielu gatunków oraz producentów. Musztardy cenione są zarówno za walory smakowe, które poprawiają aromat. Równie istotne stają się i wnoszone wraz z nimi o organizmu witaminy, minerały oraz przeciwutleniacze. W zależności od gatunku musztardy to co daje z siebie musztarda zależy od samych składników.

Chcesz stracić na wadze? Dietetyk z Wrocławia pomoże Ci schudnąć

Znajduje ona od lat ważne miejsce w naszej kuchni i warto ją wykorzystać również w samej diecie. Wszystko, dlatego że w odróżnieniu od innych sosów, musztarda jest jednym z najmniej kalorycznych. Warto więc te właściwości wykorzystać, tym bardziej, że w wielu przypadkach głównym składnikiem staje się gorczyca. Jedną z bardziej cenionych właściwości są korzyści wynikające ze spalania tłuszczu. Warto dodać, że wybierając samą musztardę należy zwrócić uwagę na sam skład. Im więcej naturalnych składników tym lepiej. Szczególnie ważna jest tu sama gorczyca, która może mieć postać zarówno jako ziarna, jak i różne sposoby jej rozdrobnienia – mielenia. Dodatkowo na poszczególne potrzeby można zastosować rozmaite gatunki gorczycy. Jest ważnym w takiej formie dostarczycielem takich składników jak: żelazo, magnez, cynk, miedź oraz selen. Ten zimny sos ceniony był już w starożytności. Od tego czasu powstało wiele mitów związanych z musztardą jednak jej korzystne właściwości są faktem. Korzystny wpływ na organizm oraz wsparcie podczas diety sprawia, że musztarda z chęcią jest wykorzystywana zarówno przez kobiety jak i mężczyzn.

Wśród gatunków musztardy, można znaleźć między innymi: stołową, sarepską, francuską, rosyjską, dijon, oraz bawarską. Różnią się one nie tylko smakiem, aromatem, ostrością co wynika między innymi z ich składu oraz receptury stosowanej przez producenta. Efektem tego jest duże bogactwo witamin wprowadzanych do organizmu, między innymi z grupy B: B1, B2, B3 oraz B6. Dodatkowo wartościowym składnikiem jest „witamina młodości”, czyli witamina E. Korzystne właściwości musztardy to również i jej wpływ na trawienie co wiąże się również z dodatkiem octu winnego. Wobec tego wszystkiego nie należy obawiać się stosowania musztardy w swojej diecie, tym bardziej, że dają one szerokie możliwości wyboru. Takie urozmaicenie jest zawsze bardzo korzystne. Warto tu zauważyć, że musztardy, coraz częściej można znaleźć z dodatkami, które w wielu przypadkach podnoszą ich walory smakowe oraz niesione z nimi właściwości. Takimi dodatkami może być między innymi: kurkuma, miód, chrzan oraz rozmaite zioła i przyprawy. Należy tylko pamiętać, że do wszystkiego należy podchodzić z umiarem i nawet ze stosowaniem musztardy, chociażby i najsmaczniejszej, nie należy przesadzać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *