Jak bardzo ważna jest rozgrzewka

Zaczynając jakiekolwiek ćwiczenia na którąkolwiek partię ciała bardzo ważna jest początkowa rozgrzewka oraz końcowe rozciąganie mięśni. Rozciąganie początkowe mięśni pomoże zapobiec kontuzjom. Bardzo ważna jest również technika. Ale to za chwilę…

Osoby które nie rozgrzewają się przed treningami bardzo często  zapominają również o rozciąganiu ciała po ćwiczeniach co może doprowadzać do kontuzji i różnego rodzaju urazów. Rozgrzewka powinna trwać co najmniej 15 min. Fizycznych aspektów rozgrzewki jest bardzo wiele przede wszystkim rozgrzewka pozwala nam na stopniowe zwiększenie tętna co wyeliminuje zawroty głowy przy nagłych ruchach.

Pozytywne działanie rozgrzewki to m.in.:

– zwiększenie przepływu tlenu,

– zwiększenie temperatury ciała co zmniejsza obawy uszkodzeń ścięgna i wiązadeł,

– zwiększenie wytrzymałości, odporności na ból,

– zwiększona koordynacja,

– zwiększona potliwość która w naturalny sposób chłodzi organizm.

Oczywiście pamiętajmy na końcu ćwiczeń o wyciszeniu organizmu i jego rozciąganiu. Pozwoli to nam w przyszłości przystosować nas do stopniowego zwiększenia naszej wytrzymałości przez co następnym razem damy z siebie więcej.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *