Cellulit i witaminy – warto je wykorzystać

Cellulit to znany problem wielu kobiet. To bowiem głównie ich dotyka ten problem. Walka z nim jest co prawda trudna, jednak nie jest skazana z góry na porażkę. Należy tylko pamiętać, że należy pilnować wielu kwestii. Oprócz ćwiczeń ważnym elementem jest również i dieta. Warto więc zwrócić uwagę na witaminy. Tu mamy szeroki wybór warzyw oraz owoców. Oprócz tego warto pamiętać o dużej roli mięsa oraz ryb. Pod tym względem możemy dziś liczyć na ich dostępność praktycznie przez cały rok. Jest to rozwiązanie, które warto wykorzystać. Tak samo jest w przypadku mikro i makro elementów, które wpływają na nasz wygląd oraz samopoczucie. Oczywiście zawsze można korzystać z rozmaitych suplementów diety oraz zestawów witaminowych jednak warto pamiętać, by i nasze podniebienie zostało mile połechtane niebanalnym smakiem. Zdrowie oraz witaminy są ze sobą silnie związane. Ich zaburzenia, szczególnie niedobory, mogą wywoływać niepożądane efekty w tym i otyłość. Ta zaś jest związana z cellulitem. Związek z otyłością ma witamina D, która powstaje w skórze pod wpływem promieniowania UV. Można ją jednocześnie dostarczyć z zewnątrz. Źródłami witaminy D są między innymi ryby: tuńczyk, łosoś, śledź czy też dorsz. Inne źródła to ser, wątroba oraz żółtka jaj.

W walce z cellulitem skutecznym wsparciem jest również witamina C. Jej zaletą są wszechstronne działania, które obejmują między innymi oczyszczanie organizmu i jego odwadnianie. Takie produkty jak brokuły, jaja, buraki i kiełki fasoli są nie tylko smaczne. Ich zaletą jest bogactwo witamin, które są skuteczne i pomocne w walce z cellulitem. Tam też znajdziemy dodatkowo między innymi witaminy: A, B, K oraz E. Wszystkie one mają określone właściwości bardzo korzystne dla naszego ciała oraz zdrowia. Wraz ze wspomnianą witaminą C oraz D, są niezbędne szczególnie, kiedy w założeniach mamy określone cele. Odpowiadają one między innymi za:

– regenerację komórek – witamina A,

– przyspiesza gojenie się ran – witamina A,

– hamuje odkładanie się cholesterolu –witamina C,

– jest bardzo dobrym przeciwutleniaczem – witamina C,

– ma bardzo korzystny wpływ na skórę oraz choroby skórne – witamina B,

– opóźnia procesy starzenia – witamina E (nazywana też witaminą młodości),

– neutralizuje wolne rodniki – witamina E.

Źródeł tych witamin należy szukać między innymi w:

– owocach cytrusowych – witamina C,

– zbożach, szpinaku, tranie, kukurydzy i marchewce – witamina A,

– kiełkach pszenicy, oleje tłoczone na zimno oraz migdałach – witamina E,

– pestki słonecznika, ryby, otręby orzechy i jaja – witamina B.

Dostarczanie do organizmu witamin oraz mikroelementów wspomaga skutecznie walkę z cellulitem. Decydując się na uprawianie sportu dodatkowo przyczyniamy się do uzyskania bardziej jędrnej i atrakcyjnej sylwetki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *