Brzuch, uda, pośladki – grupy mięśniowe, które potrzebują więcej uwagi

Brzuch, uda i pośladki – są to miejsca, które przy walce z cellulitem potrzebują być szczególnie dopieszczone. Żeby pozbyć się cellulitu z brzucha, najprostszą metodą są brzuszki i przysiady. Można je wykonywać w domu, bądź na siłowni. Na siłowni znajdziemy na pewno miejsce z matami, z których będziemy mogli skorzystać, bądź specjalistyczny sprzęt. W domu wystarczy nam podłoga, a dodatkowo mata zakupiona w dowolnym sklepie sportowym, która zamortyzuje nam ucisk kręgosłupa na podłogę w przypadku brzuszków. Poniżej postaram się te ćwiczenia krótko opisać, w jaki sposób należy je wykonywać.

Brzuszki

Kładziemy się na macie/podłodze, zakładamy splecione ręce za głowę, zginamy tułów odrywając od podłogi łopatki, natomiast nie podnosimy się całkowicie, ponieważ obciążamy wtedy kręgosłup. Stopy szeroko rozstawione układamy na podłodze na szerokości bioder. Ćwiczenie wykonujemy w 4 seriach po 20 powtórzeń.

Jeżeli chcielibyśmy podnieść wyżej poprzeczkę, ułóżmy ciało na macie w kształcie przewróconego krzesła. Dodajmy jeszcze do tego ćwiczenia prostujące się w tej pozycji naprzemiennie nogi. Włóżmy w to ćwiczenie trochę wysiłku i za jakiś okres czasu będziemy mogli cieszyć się rezultatami.

Przysiady

Stajemy z rozstawionymi nogami na szerokość barków. Ruch rozpoczynamy od wypchnięcia bioder w tył, tak jakbyśmy próbowali usiąść na krzesło. Stopy cały czas muszą być w jednym miejscu. Kolana nie mogą nam się zbiegać do środka, oraz nie mogą wychodzić poza linię stóp. Najlepiej jest rozstawić stopy jak najszerzej, w ten sposób zaangażujemy zewnętrzne i wewnętrzne partie ud oraz pośladki.

 

Więcej informacji udzieli dietetyk sportowy z Wrocławia

Dodaj komentarz